tag:blogger.com,1999:blog-75240024661162871162024-03-29T05:28:31.533+02:00Σημειώσεις του Κωνσταντίνου ΜάντηΕρμηνευτικές προσεγγίσεις Λογοτεχνικών Κειμένων - Σημειώσεις Λατινικών - Σημειώσεις Αρχαίων & Νέων Ελληνικών - Συγγραφή Σημειώσεων: Κωνσταντίνος ΜάντηςΚωνσταντίνος Μάντηςhttp://www.blogger.com/profile/03887083406220431128noreply@blogger.comBlogger23403110tag:blogger.com,1999:blog-7524002466116287116.post-10375540223823239372024-01-05T20:40:00.003+02:002024-01-05T20:40:46.109+02:00Αρχαία ελληνικά: Αναλυτική κλίση ρήματος «ἀμείβω»Αρχαία ελληνικά: Αναλυτική κλίση ρήματος «ἀμείβω» ἀμείβω = αλλάζω, μεταβάλλω, απαντώ Ενεργητική Φωνή ΕνεστώταςΟριστικήἀμείβω,
ἀμείβεις, ἀμείβει, ἀμείβομεν, ἀμείβετε, ἀμείβουσι(ν)Υποτακτικήἀμείβω, ἀμείβῃς, ἀμείβῃ, ἀμείβωμεν, ἀμείβητε, ἀμείβωσι(ν)Ευκτικήἀμείβοιμι, ἀμείβοις, ἀμείβοι, ἀμείβοιμεν, ἀμείβοιτε, ἀμείβοιενΠροστακτική---, ἄμειβε, ἀμειβέτω, ---, ἀμείβετε, ἀμειβόντων (ή Κωνσταντίνος Μάντηςhttp://www.blogger.com/profile/03887083406220431128noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-7524002466116287116.post-13840647840245478402024-01-05T12:36:00.006+02:002024-01-05T12:36:53.651+02:00Αρχαία ελληνικά: Αναλυτική κλίση ρήματος «ἀγανακτέω- ἀγανακτῶ» Αρχαία ελληνικά: Αναλυτική κλίση
ρήματος «ἀγανακτέω-
ἀγανακτῶ» ἀγανακτῶ = οργίζομαι, δυσανασχετώ ΕνεστώταςΟριστικήἀγανακτῶ, ἀγανακτεῖς, ἀγανακτεῖ, ἀγανακτοῦμεν, ἀγανακτεῖτε, ἀγανακτοῦσι(ν)Υποτακτικήἀγανακτῶ, ἀγανακτῇς, ἀγανακτῇ, ἀγανακτῶμεν, ἀγανακτῆτε, ἀγανακτῶσι(ν)Ευκτικήἀγανακτοῖμι, ἀγανακτοῖς, ἀγανακτοῖ (ή ἀγανακτοίην, ἀγανακτοίης, ἀγανακτοίη), ἀγανακτοῖμεν, ἀγανακτοῖτε, Κωνσταντίνος Μάντηςhttp://www.blogger.com/profile/03887083406220431128noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-7524002466116287116.post-13536906636662427882023-12-30T19:33:00.004+02:002023-12-30T19:34:41.906+02:00Ν. Γλώσσα Γ΄ Λυκείου: Τα οφέλη της αλληλεπίδρασης του ανθρώπου με τα ζώαΝ. Γλώσσα Γ΄ Λυκείου: Τα οφέλη της
αλληλεπίδρασης του ανθρώπου με τα ζώα Κείμενο 1: Τα οφέλη της αλληλεπίδρασης του
ανθρώπου με τα ζώα
Ο δεσμός ανθρώπου-ζώου είναι ιδιαίτερα σημαντικός αφού τα κατοικίδια ζώα
όχι μόνο παρέχουν συντροφιά στους ιδιοκτήτες τους αλλά και «χρησιμοποιούνται»
και για θεραπευτικούς λόγους. Τα θετικά στοιχεία που εκλαμβάνει ο άνθρωπος απόΚωνσταντίνος Μάντηςhttp://www.blogger.com/profile/03887083406220431128noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-7524002466116287116.post-42673705735946098222023-12-29T19:05:00.003+02:002023-12-29T19:05:25.687+02:00Αρχές Φιλοσοφίας: Πολιτισμός και Πολιτισμοί (ασκήσεις σχολικού) Αρχές Φιλοσοφίας: Πολιτισμός και Πολιτισμοί
(ασκήσεις σχολικού) «Όσο περισσότερο προσπαθούμε να
επιβάλουμε διαχωριστικά όρια ανάμεσα στους πολιτισμούς και τα έθιμα, τόσο
περισσότερο ταυτιζόμαστε με τα έθιμα που προσπαθούμε να αρνηθούμε. Όταν
αποκλείουμε την ανθρωπότητα για όσους μας φαίνονται ότι είναι οι πιο
“βάρβαροι”, οι πιο “άγριοι” μέσα σ’ αυτήν, το μόνο που κατορθώνουμε είναι να
Κωνσταντίνος Μάντηςhttp://www.blogger.com/profile/03887083406220431128noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-7524002466116287116.post-70414603741538735232023-12-28T18:44:00.003+02:002023-12-28T18:44:35.140+02:00Αρχαία ελληνικά: Αναλυτική κλίση ρήματος «ὀλισθαίνω & ὀλισθάνω»Αρχαία ελληνικά: Αναλυτική κλίση ρήματος «ὀλισθαίνω & ὀλισθάνω» ὀλισθαίνω = γλιστρώ, αμαρτάνω ΕνεστώταςΟριστικήὀλισθαίνω, ὀλισθαίνεις, ὀλισθαίνει, ὀλισθαίνομεν, ὀλισθαίνετε, ὀλισθαίνουσι(ν)& ὀλισθάνω, ὀλισθάνεις, ὀλισθάνει, ὀλισθάνομεν, ὀλισθάνετε, ὀλισθάνουσι(ν)Υποτακτικήὀλισθάνω, ὀλισθάνῃς, ὀλισθάνῃ, ὀλισθάνωμεν, ὀλισθάνητε, ὀλισθάνωσι(ν)Ευκτικήὀλισθάνοιμι, ὀλισθάνοις, Κωνσταντίνος Μάντηςhttp://www.blogger.com/profile/03887083406220431128noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-7524002466116287116.post-55680944982276269832023-12-28T12:17:00.003+02:002023-12-28T12:17:48.162+02:00Ιστορία Β΄ Λυκείου: Τέταρτη Σταυροφορία (πηγή) Ιστορία Β΄ Λυκείου: Τέταρτη Σταυροφορία (πηγή) Συνδυάζοντας τις ιστορικές σας γνώσεις
με τις απαραίτητες πληροφορίες από τα κείμενα που σας δίνονται, να απαντήσετε
στα εξής: α. Ποιος ήταν ο στόχος της Τέταρτης
Σταυροφορίας, σύμφωνα με τον πάπα Ιννοκέντιο Γ, και ποιο είναι το
θρησκευτικό-ιπποτικό αίσθημα με το οποίο επιχειρεί να περιβάλει την ιδέα του
αυτή απευθυνόμενος στους σταυροφόρους Κωνσταντίνος Μάντηςhttp://www.blogger.com/profile/03887083406220431128noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-7524002466116287116.post-23295997369661911652023-12-28T09:41:00.002+02:002023-12-28T09:41:14.822+02:00Αρχαία ελληνικά: Αναλυτική κλίση ρήματος «γυμνάζω»Αρχαία ελληνικά: Αναλυτική κλίση ρήματος «γυμνάζω» Το –α του ρήματος είναι βραχύ. Ενεργητική Φωνή ΕνεστώταςΟριστικήγυμνάζω, γυμνάζεις, γυμνάζει, γυμνάζομεν,
γυμνάζετε, γυμνάζουσι(ν)Υποτακτικήγυμνάζω, γυμνάζῃς, γυμνάζῃ, γυμνάζωμεν, γυμνάζητε, γυμνάζωσι(ν)Ευκτικήγυμνάζοιμι, γυμνάζοις, γυμνάζοι,
γυμνάζοιμεν, γυμνάζοιτε, γυμνάζοιενΠροστακτική---, γύμναζε, γυμναζέτω, ---,
γυμνάζετε, Κωνσταντίνος Μάντηςhttp://www.blogger.com/profile/03887083406220431128noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-7524002466116287116.post-52051739950233869402023-12-27T14:38:00.006+02:002024-01-15T15:30:17.778+02:00Ν. Γλώσσα Γ΄ Λυκείου: Παραδείγματα οργάνωσης επιχειρημάτων Ν.
Γλώσσα Γ΄ Λυκείου: Παραδείγματα οργάνωσης επιχειρημάτων Η έννοια του επιχειρήματος στην πιο
απλή του μορφή συνίσταται στην ύπαρξη ενός
βασικού ισχυρισμού και στην αιτιολόγηση/τεκμηρίωση αυτού από τον γράφοντα.
Στο πλαίσιο ενός κειμένου, όμως, ο εντοπισμός των επιχειρημάτων δεν αποτελεί
πάντοτε μια απλή διαδικασία, διότι ενδέχεται αυτά να είναι ιδιαίτερα εκτενή ή
τα βασικά τους συστατικά Κωνσταντίνος Μάντηςhttp://www.blogger.com/profile/03887083406220431128noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-7524002466116287116.post-58071110258716176692023-12-27T09:29:00.003+02:002023-12-27T09:29:46.183+02:00Σοφοκλέους, Αντιγόνη: Α΄ Στάσιμο [Ερμηνευτικές ερωτήσεις] Σοφοκλέους, Αντιγόνη: Α΄ Στάσιμο [Ερμηνευτικές
ερωτήσεις] ΧΟ. Πολλά
γεννούν το δέος·το μέγα δέος ο άνθρωπος γεννά·περνά τον αφρισμένο πόντομε τις φουρτούνες του νοτιά,στη μέση σκάβει το βαθύκαι φουσκωμένο κύμα·και την υπέρτατη θεά, τη Γη,την άφθαρτη παιδεύει την ακάματηοργώνοντας με τα καματεράχρόνο το χρόνο φιδοσέρνοντας τ’ αλέτρι. Και των αστόχαστων πτηνώντις Κωνσταντίνος Μάντηςhttp://www.blogger.com/profile/03887083406220431128noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-7524002466116287116.post-87544209343330769092023-12-25T08:46:00.003+02:002023-12-25T08:46:22.169+02:00Ν. Γλώσσα Γ΄ Λυκείου: Γλωσσικές επιλογές & διαμόρφωση ύφους κειμένου Ν. Γλώσσα Γ΄ Λυκείου: Γλωσσικές επιλογές &
διαμόρφωση ύφους κειμένου Παράδειγμα
επιστημονικού κειμένουΤο ακόλουθο απόσπασμα έχει αντληθεί από
το περιοδικό Κοινωνική Πολιτική και αποτελεί μέρος ενός εκτενούς επιστημονικού
άρθρου με τίτλο «Η Τεκνοθεσία και η Αναδοχή Ανηλίκων ως Θεσμοί Παιδικής
Προστασίας στην Ελλάδα». Συγγραφείς του άρθρου είναι οι: Σάββας Βαμβακίδης,
Γεώργιος Κωνσταντίνος Μάντηςhttp://www.blogger.com/profile/03887083406220431128noreply@blogger.com0